Φωτογραφίες

Επισκεφθείτε τη σελίδα της πρωτοβουλίας

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 503

Θέμα 1ο: H κυβερνητική απάτη περί «πλεονάζοντος» και «υπεράριθμου» εκπαιδευτικού προσωπικού, να συναντήσει καθολική αντίσταση. Αύριο παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΠΕ Χίου στις 9πμ.

ΌΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΣΑΙΩΝΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
      Το Δ.Σ του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου καταγγέλλει την απαράδεκτη στρέβλωση της πραγματικότητας που επιχειρεί η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ώστε να διαμορφώσει την εικόνα ότι φέτος στα σχολεία όχι μόνο δεν θα λείπουν  μόνιμοι εκπαιδευτικοί αλλά θα περισσεύουν κιόλας!!!
 Με εγκύκλιο που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας καλεί τα ΠΥΣΠΕ (και ΠΥΣΔΕ μέχρι τις 30/8 να ορίσουν τις «υπεραριθμίες» και το «πλεονάζον» προσωπικό!!

    Γενικά, θυμίζουμε ότι η περσινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με περισσότερα από  25.000 κενά και έκλεισε  με 22.200 προσλήψεις «προσωρινών» αναπληρωτών και 3.000 κενά που δεν καλύφθηκαν ποτέ. Στο νησί μας τα λειτουργικά κενά σε δασκάλους – νηπιαγωγούς, ειδική αγωγή και ειδικότητες έφτασαν τους διακόσιους. Το σύνολο των σχολείων είχε σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό (θυμίζουμε ότι στην Α Δημοτικού στην Καλλιμασιά πήγε τον Οκτώβρη!). στα νηπιαγωγεία έγιναν μετακινήσεις εκπαιδευτικών για εβδομάδες, για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς όπως το 7&ο ΔΣ. Τα σχολεία Ψαρών και Οινουσσών είναι σε πλήρη έλλειψη εκπαιδευτικών. Στα τμήματα Ένταξης το 70%είναι ακάλυπτα, στις ειδικότητες υπάρχουν δραματικές ελλείψεις.

Τα σχολεία και νηπιαγωγεία υπολειτουργούσαν για αρκετές εβδομάδες, της Καλλιμασιάς και των Νενήτων έχουν υποβαθμιστεί σε πενταθέσια, το Ειδικό Σχολείο έχει πάνω από 60% ελλείψεις εκ/κου προσωπικού και πλήρη έλλειψη ειδ. Επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού.

Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια σε όλη την Ελλάδα, από τη μέχρι τώρα εμπειρία, θεωρώντας ως «δεδομένες» μια σειρά κυβερνητικές αποφάσεις, στο πνεύμα των κατευθύνσεων της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, των μνημονιακών δεσμεύσεων και της γενικότερης οικονομικής πολιτικής, δεν χάνουν ευκαιρία να «διαπιστώνουν» «πλεονάσματα» μονίμων εκπαιδευτικών.
Προκύπτει όμως το εύλογο ερώτημα: Πώς  είναι δυνατόν όταν έχουν παγώσει εδώ και χρόνια  οι διορισμοί μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, όταν υπάρχουν χιλιάδες κενά όπως αυτά που αναφέρονται στο νησί μας, το Υπουργείο σε συνεργασία με τη Διεύθυνση να «εφευρίσκει» «περισσεύματα»;
     Η συγκυβέρνηση, με τις πλάτες της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των άλλων κομμάτων που  συμφωνούν στην ίδια στρατηγική, προχωρά σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, επιστρατεύοντας το ψέμα και την απάτη, υλοποιώντας τις αντιδραστικές αποφάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων αλλά και θεσπίζοντας νέα αδίστακτα μέτρα στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής της. Η άρση της οργανικότητας, η υπεραριθμία, η «κινητικότητα» και η επιβολή των ελαστικών  εργασιακών σχέσεων έρχεται έτσι, σαν ώριμο φρούτο.
     Για άλλη μια φορά το Υπουργείο Παιδείας με  αρωγούς τις αποφάσεις των Δ/νσεων αλλά και την μέχρι τώρα  εκκωφαντική σιωπή των συνδικαλιστικών ηγεσιών της  ΔΟΕ προσπαθεί να φέρει τους εκπαιδευτικούς προ τετελεσμένων γεγονότων, ώστε μέχρι τις 2 Σεπτέμβρη να έχει «ρυθμίσει» την  υλοποίηση των  Υ.Α. για το «Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο», και το « Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο » με στόχο να εμφανίσει όσο το δυνατόν λιγότερα  κενά έτσι ώστε να μειώσει  τις προσλήψεις αναπληρωτών, να δημιουργήσει τεχνητά «πλεονάσματα» εκπαιδευτικών οι οποίοι, σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο, θα κληθούν να μετακινηθούν υποχρεωτικά.
Ωστόσο η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Στη Χίο οι πραγματικές ανάγκες σε κενά που το Σωματείο έχει καταγράψει (βλ. ενημερωτικό 360 – ΑΠ 1018 στις 12/9/2015) με θέμα: Ανοικτή επιστολή προς την Πρωθυπουργό και κάλεσμα αγώνα για άμεσους διορισμούς Εκπαιδευτικών στα σχολεία και Νηπιαγωγεία σε Οινούσσες Ψαρά και Χίο), δείχνουν καθαρά τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, που δεν αφήνουν περιθώρια να μιλά κανείς για πλεονάζον προσωπικό και υπεραριθμίες εκτός κι αν είναι ταγμένος στην υλοποίηση των κυβερνητικών αποφάσεων πάση θυσία.
   Χρειάζεται άμεση αγωνιστική απάντηση αφού όπως και να’ χει, προβλέπεται ότι η διαδικασία τοποθετήσεων μπορεί  να γίνει μέχρι τις 30 Αυγούστου μόνο  με απόφαση των Διευθυντών Εκπαίδευσης, ακόμη και αν κάποιο ΠΥΣΠΕ δεν συνεδριάσει μέχρι τότε.
   Καλούμε τους συναδέλφους, τους Συλλόγους Διδασκόντων, την Ένωση Γονέων, όλα τα σωματεία και τους φορείς, το λαό του νησιού μας σε ετοιμότητα.

Να μην συναινέσει κανείς αιρετός του κλάδου στη σφαγή.
 Να δοθεί μάχη στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων, τμήμα το τμήμα, σχολείο  το σχολείο  να μην εφαρμοστούν στην πράξη οι αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις.

Το ΔΣ θα ενημερώσει άμεσα τους διευθυντές και προϊσταμένους σε Σχολεία και Νηπιαγωγεία για έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών, θα ενημερώσει την Ένωση Γονέων, θα δώσει Συνέντευξη Τύπου. Άμεσα, προχωράμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΠΕ, αύριο 30/8, στις 9πμ.

Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει!!!
Να μην περάσει η ληστεία των μορφωτικών δικαιωμάτων και οι εργασιακές ανατροπές!!
Για την ανατροπή συνολικά αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής.

Θέμα 2ο: Με νέα τροπολογία το Υπουργείο Παιδείας - προχωρά στην παραπέρα υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης!
                                                                    
Οι ανάγκες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν χωράνε στις «αντοχές της οικονομίας». Ο λόγος είναι ότι αυτή η οικονομία υπηρετεί τα επιχειρηματικά κέρδη.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, νομοθετεί με βάση τις αποφάσεις του 3ου Μνημονίου, αφού με το προηγούμενο νομοθετικό της έργο μετέτρεψε τον ειδικό παιδαγωγό σε «γυρολόγο»   καταργώντας ουσιαστικά τα Τμήματα Ένταξης. Σήμερα, έρχεται να δώσει ένα νέο χτύπημα στον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής.   

Με την τροπολογία στο Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» το Υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζειτην ουσία καταργεί) τα ειδικά παιδαγωγικά προσόντα που απαιτούνται στην Ειδική Αγωγή, προωθώντας το τσουβάλιασμα των συναδέλφων ανεξαρτήτως επιστημονικής κατάρτισης αφού, όπως αναφέρει στην αιτιολογική του έκθεση, «εάν συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά (πτυχίο - μεταπτυχιακές σπουδές ή μετεκπαίδευση στην ειδική Αγωγή ). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης»!!!

Σύμφωνα με τον Υπουργό δηλαδή, αρκούν κάποιες ώρες σεμιναρίων για να γίνουν κάποιοι εκπαιδευτικοί ικανοί να ανταπεξέλθουν στο σύνθετο και δύσκολο έργο του ειδικού παιδαγωγού.

Αντί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού, κάτι που το έχει μεγάλη ανάγκη η ΕΑΕ σήμερα, προαναγγέλλει την αδιοριστία και ανεργία των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και τη βίαιη τοποθέτηση στην Ειδική Αγωγή των εκπαιδευτικών της Γενικής που θα «περισσέψουν» με προσόν την  προϋπηρεσία τους στην ενισχυτική διδασκαλία.
Αλήθεια πώς τεκμηριώνονται επιστημονικά στην παραπάνω τροπολογία: 

Α) η συσχέτιση της ΕΑΕ με την ενισχυτική διδασκαλία η οποία έχει άλλο παιδαγωγικό πλαίσιο, φιλοσοφία και αποστολή;
Β) ότι οι εκπαιδευτικοί με 67% αναπηρία και πάνω ή οι γονείς παιδιών ΑμΕΑ έχουν «ντε φάκτο» και τα προσόντα να εργαστούν στην ΕΑΕ;
Οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής, οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση.

Το παιχνίδι της διάσπασης και του αλληλοσπαραγμού μεταξύ των εκπαιδευτικών, που επιδιώκει να στήσει και να αξιοποιήσει η Κυβέρνηση αλλά και διάφοροι καλοθελητές, δεν πρέπει να πιάσει τόπο.
Στην εκπαίδευση και ειδικά στην ΕΑΕ δεν περισσεύει κανένας συνάδελφος!! Το αντίθετο! Χρειάζονται σήμερα χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί που να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες!

Να σταματήσει η περιπλάνηση και η ομηρία των συναδέλφων της Ειδικής Αγωγής, που εργάζονται εδώ και 15 χρόνια σαν αναπληρωτές!!!

ΕΔΩ και ΤΩΡΑ απαιτούμε:
·         Άμεση απόσυρση της απαράδεκτης τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας για τα «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», πλην της παραγράφου που αφορά στην αναγνώριση όλου του προσωπικού στις μονάδες της ειδικής εκπαίδευσης να συμμετέχουν ισότιμα στον Σύλλογό τους.
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες, στο Ειδικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Χίου και τα Τμήματα Ένταξης.
  • Να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη στα σχολεία και Νηπιαγωγεία, χωρίς καμία καθυστέρηση.
  • Κατάργηση του νόμου 3699/2008 και του άρθρου 39 του ν. 4115/2013 για την Ειδική Αγωγή και της τροπολογίας που αλλάζει το χαρακτήρα και στην ουσία καταργεί τα Τμήματα Ένταξης.
  • Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για τη στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για επιδότηση των ΜΚΟ, των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
  • Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
·      Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και διάγνωση, ομαδοποίηση ανά ιδιαίτερη ανάγκη και πρόβλημα. Που σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των αναγκών της  Ειδικής Αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά.
·      Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος                                  Ο Γραμματέας
Γιώργος Αμπαζής                          Στέφανος Τσίγκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.