Φωτογραφίες

Επισκεφθείτε τη σελίδα της πρωτοβουλίας

Τετάρτη, 11 Μαΐου 2016

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 479: Απαντάμε με ΣΥΣΚΕΨΗ δασκάλων και νηπιαγωγών (μόνιμων και αναπληρωτών) και ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ κάτω από το σύλλογο δασκάλων - Παρασκευή 13/05/16 στις 6μ.μ.

Μπροστά στην ολομέτωπη επίθεση της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ στα ασφαλιστικά και φορολογικά δικαιώματά μας και στην συνέχεια της κατεδάφισης του Δημόσιου Σχολείου, η κυβέρνηση προχωρά σε δραματικές αλλαγές από Σεπτέμβρη.
Τα δημοτικά σχολεία, θα λειτουργούν πλέον έως τη 1.15 μ.μ., περικόπτοντας πολλές διδακτικές ώρες από τα δημοτικά σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), όπου φοιτούν περισσότεροι από τους μισούς μαθητές της χώρας, ενώ προσθαφαιρέσεις ωρών γίνονται και στα υπόλοιπα δημοτικά. Παράλληλα, περικόπτονται τα ολοήμερα τμήματα, τα οποία πλέον θα δέχονται μόνο μαθητές των οποίων και οι δυο γονείς είναι εργαζόμενοι, αποκλείοντας έτσι τα παιδιά των ανέργων, ενώ επίσης δεν θα υπάρχει μόνιμος δάσκαλος στα ολοήμερα, αλλά οι ανάγκες τους θα καλύπτονται εκ περιτροπής από δασκάλους του συλλόγου διδασκόντων.
Οι ρυθμίσεις αποκαλύπτουν την προσπάθεια της κυβέρνησης να διαχειριστεί τα τεράστια κενά στην Εκπαίδευση με λιγότερους εκπαιδευτικούς,   χωρίς κουβέντα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Είναι υποκριτικό και προκλητικό αυτό που είπε ο υπουργός Παιδείας στη Βουλή στις 5 Μάη, ότι οι αλλαγές που φέρνει, υπαγορεύονται από παιδαγωγικά κριτήρια!
Είναι σωστό από παιδαγωγικής πλευράς ότι η σχέση του μαθητή με το δάσκαλο και τη δασκάλα έχει πρωταρχική σημασία, όμως ας αναλογιστούμε: Κινδύνεψε πράγματι να διαταραχθεί αυτή η σχέση στο σχολείο, όπως λειτουργούσε μέχρι σήμερα; Μα οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων δεν προστέθηκαν στα σχολεία μειώνοντας τις ώρες διδασκαλίας των δασκάλων, ούτε άλλαξε ο ρόλος των δασκάλων. Ο κίνδυνος της γυμνασιοποίησης των δημοτικών, που επισείει ο υπουργός, είναι ένας ανύπαρκτος μπαμπούλας για να δικαιολογήσει τις περικοπές εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Γυμνασιοποίηση θα υπήρχε αν διανέμονταν σε ειδικούς εκπαιδευτικούς τα διδακτικά αντικείμενα των δασκάλων (γλώσσα, μαθηματικά, μελέτη κ.ο.κ.), κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει. Όσο για το υπονοούμενο του υπουργού για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που δεν είναι παιδαγωγικά καταρτισμένοι, αυτό είναι ευθύνη τόσο των προηγούμενων κυβερνήσεων που αφαίρεσαν τα παιδαγωγικά μαθήματα από τις αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές, όσο και της σημερινής, που διατηρεί την παιδαγωγική επάρκεια εκτός πτυχίου και διατείνεται (στα πρώτα πορίσματα του λεγόμενου εθνικού διαλόγου) ότι δεν μπορεί το πτυχίο από μόνο του να οδηγεί έναν εκπαιδευτικό στην τάξη...
Ο υπουργός, για να δικαιολογήσει την περικοπή των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων  επικαλέστηκε τη σημασία της σχέσης δασκάλου - μαθητή, ενώ διέγραψε εντελώς τη σημασία αυτής της σχέσης για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα! Είπε χαρακτηριστικά: «Στα ολοήμερα σχολεία δεν θα υπάρχει μόνιμος δάσκαλος ολοήμερου σχολείου. (...) Αυτό δεν αφορά εξοικονόμηση. Είναι ξανά παιδαγωγική αντίληψη, διότι η απομόνωση του δασκάλου στο ολοήμερο, δηλαδή εκτός διδακτικής πράξης, είναι αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική. Ο δάσκαλος θα υπάρχει και θα πηγαίνει στα παιδιά στο ολοήμερο, επαναλαμβάνω με πρόγραμμα, όχι ένας όλες τις ημέρες».
Δεν είναι όμως η έννοια του αν ο δάσκαλος αποκόβεται από τη διδακτικής πράξης γιατί, αν ήταν τέτοια, θα γνώριζε ότι ο μαθητής χρειάζεται σταθερότητα στον άνθρωπο που τον βοηθάει να διαβάσει τα μαθήματά του και να τον προετοιμάσει για την επόμενη μέρα. Πώς μπορεί ένας δάσκαλος αν μπαίνει εκ περιτροπής μια φορά τη βδομάδα ή μια φορά τις δυο βδομάδες στο ολοήμερο πρόγραμμα, να αποκτήσει αυτή τη σχέση, να γνωρίσει τις αδυναμίες και τις δυσκολίες του κάθε μαθητή και να τον βοηθάει ουσιαστικά στην προετοιμασία του;
Το ουσιαστικό θέμα που αποκαλύπτεται εδώ είναι ότι το υπουργείο Παιδείας δεν αναγνωρίζει κανέναν παιδαγωγικό ρόλο στο ολοήμερο πρόγραμμα και το αντιμετωπίζει απλώς ως φύλαξη των μαθητών. Γι' αυτό θεωρεί ότι ο δάσκαλος του ολοήμερου είναι αποκομμένος από τη διδακτική πράξη. Γι' αυτό - πολύ περισσότερο - αποκλείει και τα παιδιά των ανέργων από τα ολοήμερα.
Μπορεί στην ομιλία του να ισχυρίστηκε ότι οι τρεις ώρες του ολοήμερου προγράμματος θα είναι μια ευκαιρία «για να αποκτήσουν τα παιδιά ψυχοκινητικές και γνωστικές δεξιότητες, όπως πρέπει σ' αυτήν την ηλικία», όμως αυτά αποδεικνύονται φούμαρα.
Γιατί το στερεί ως δικαίωμα από τα παιδιά των ανέργων, την ίδια στιγμή μάλιστα που το σύνολο των αλλαγών που φέρνει, τις διαφημίζει ως ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές (κι όχι μόνο στους μαθητών των ΕΑΕΠ);
Γιατί τα παιδιά των ανέργων δεν θα έχουν δικαίωμα σ' αυτό το αναβαθμισμένο ολοήμερο πρόγραμμα;
Γιατί - απαντάμε εμείς - ο μόνος του στόχος είναι οι περικοπές εκπαιδευτικών και όλα τ' άλλα περί παιδαγωγικών κριτηρίων είναι απλά ο «φερετζές»...
Το ίδιο ισχύει εξάλλου και για τα νηπιαγωγεία, όπου αυξάνει τον κατώτερο αριθμό νηπίων για τη λειτουργία τους από 7 σε 14 και ισχυρίζεται ότι το κάνει για να υπάρχει η δυνατότητα ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και απασχόλησης και για να φοιτήσουν περισσότερα παιδιά προνηπιακής ηλικίας! Στην πραγματικότητα, μπορεί να μην κλείσει κανένα νηπιαγωγείο με την αύξηση του κατώτατου ορίου νηπίων, όπως διατυμπανίζει ο υπουργός Παιδείας, ωστόσο θα οδηγηθούμε σε εκτεταμένες συγχωνεύσεις.
Γιατί αν σε ένα νηπιαγωγείο γραφτούν π.χ. 27 παιδιά, δεν θα μπορούν να φτιαχτούν δύο τμήματα, όπως γινόταν μέχρι τώρα, αλλά είτε θα στοιβαχτούν όλα σε ένα τμήμα ή θα εκδιωχθούν δυο παιδιά για να πάνε σε άλλο νηπιαγωγείο. Νηπιαγωγοί εκτιμούν ότι από τα 1.466 διθέσια νηπιαγωγεία που υπάρχουν σήμερα, τα 744 μετατρέπονται με τη ρύθμιση αυτή σε μονοθέσια και κλείνει άμεσα το ένα τμήμα τους.
Να, λοιπόν, που και πάλι το κριτήριο είναι η εξοικονόμηση εκπαιδευτικών.
Απ' όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι προχωράμε σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που η κυβέρνηση επιχειρεί να συγκαλύψει με ψευτοπαιδαγωγικούς ισχυρισμούς.
Κανένας εκπαιδευτικός και κανένας γονιός δεν πρέπει να αποδεχτεί και να νομιμοποιήσει αυτόν τον εμπαιγμό.
Η μείωση των εκπαιδευτικών δεν έχει σε τίποτα να ωφελήσει τη μόρφωση των παιδιών.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΜΠΑΖΗΣ ΓΙΩΡΓΗΣ                       ΤΣΙΓΚΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.