Φωτογραφίες

Επισκεφθείτε τη σελίδα της πρωτοβουλίας

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Επίκαιρες ερωτήσεις του ΚΚΕ για τα ΚΔΑΠ - ΚΔΑΠΜΕΑ και για την προϋπηρεσία των αναπληρωτών



Θέμα: Προβλήματα στη λειτουργία των ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ.

Στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) και Παιδιών με Αναπηρία (ΚΔΑΠ Μ.Ε.Α). φιλοξενούνται πανελλαδικά περίπου 40χιλιαδες παιδιά και εργάζονται περίπου 1000 εργαζόμενοι. Ο αριθμός των ωφελούμενων είναι πολύ μικρός μπροστά στον όγκο χιλιάδων παιδιών 6-12 ετών που έχουν την ανάγκη μιας τέτοιας φροντίδας. Η ικανοποίηση των αναγκών στο τομέα των ΑμΕΑ είναι πολύ πίσω από τις ανάγκες και μόλις ένα ελάχιστο ποσοστό αυτών των παιδιών δέχεται τέτοιου είδους υπηρεσίες. Τα οξυμμένα προβλήματα λόγω της ισχνής κρατικής χρηματοδότησης και της εναπόθεσης της λειτουργίας των αντίστοιχων δομών στα ευρωπαϊκά προγράμματα που έχουν ημερομηνία λήξης αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για παραπέρα συρρίκνωση  και κλείσιμο των δομών αυτών. Η εξέλιξη αυτή οδηγεί σε απόγνωση χιλιάδες εργαζόμενους γονείς που αδυνατούν να καλύψουν οικονομικά τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών τους, την ώρα που αυτοί πρέπει να ανταπεξέλθουν σε αφάνταστα δυσμενείς συνθήκες εργασίας,  εξοντωτικά ωράρια,  βάρδιες.
Συγκεκριμένα, φέτος μειώθηκε η επιδότηση από 2.800 ευρώ ανά παιδί, στα 1.400 ευρώ, με αποτέλεσμα να έχουν μειωθεί τα παιδιά που εξυπηρετούνται  και να έχει υποβαθμιστεί το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχουν τα αντίστοιχα κέντρα. Αβέβαιο προδιαγράφεται το μέλλον τους και για την επόμενη περίοδο 2015-2016 λόγω και των γενικότερων περικοπών, και της πιθανής μείωσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων με αποτέλεσμα να προωθούνται σχέδια κατάργησής τους ή ιδιωτικοποίησης τους με την παρέμβαση ιδιωτών, ΜΚΟ, την δημιουργία των ΚΟΙΝΣΕΠ . Μια τέτοια  προοπτική θα σημάνει απόλυση των σημερινών εργαζομένων, ενώ όσοι απ' αυτούς ενταχθούν στους «κοινωνικούς συνεταιρισμούς» θα δουλεύουν με ακόμα δυσμενέστερους όρους εργασίας και ασφάλισης.
Αυτό το κλίμα ανασφάλειας βιώνουν για χρόνια και ακόμη περισσότερο σήμερα οι  εργαζόμενοι και τα παιδιά  περιμένοντας κάθε φορά είτε την ανανέωση των συμβάσεών εργασίας είτε την έγκριση της αίτησης για  ένταξη στην παιδαγωγική διαδικασία.
Η ολόπλευρη υγιής ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών, που πλευρά της είναι και η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, θα έπρεπε να είναι ευθύνη του κράτους,  με ένα δημόσιο και δωρεάν σύστημα παροχής υπηρεσιών,  υψηλής ποιότητας και όχι αποσπασματικές και περιορισμένες υπηρεσίες μέσα από προγράμματα που έχουν ημερομηνία λήξης και με εργαζόμενους σε μόνιμη  ανασφάλεια.
Η αποσπασματικότητα και η υποβάθμιση αυτών των υπηρεσιών και η λειτουργία τους στα πλαίσια επιδοτούμενων προγραμμάτων, που σήμερα υπάρχουν, αύριο συρρικνώνονται ή στα­μα­τάνε, είναι χαρακτηριστικό μίας πολιτικής που αντιμετωπίζει τις κοινωνικές ανάγκες ως "κόστος" και μεταθέτει την ικανοποίησή τους σε μεγάλο βαθμό στην ατομική ευθύνη των λαϊκών οικογε­νειών. Πρόκειται για στρατηγική της ΕΕ και των επιχειρηματικών ομίλων στον τομέα των κοινω­νικών υπηρεσιών που προωθείται απ' όλες τις κυβερνήσεις όλων των κρατών - μελών της ΕΕ
Βάση των παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ  οι κ.κ. Υπουργοί σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί η κυβέρνηση ώστε: 
·        Να μην κλείσει κανένα Κέντρο, να ιδρυθούν νέα και να χρηματοδοτηθούν απρόσκοπτα  από τον κρατικό προϋπολογισμό ώστε να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών και των γονιών.  Τα δε χρήματα από το ευρωπαϊκά προγράμματα να δοθούν για την ενίσχυση και επέκταση των δημόσιων δομών και όχι για  ενίσχυση των ιδιωτικών κέντρων και επιχειρήσεων
·        Να μπορούν να εγγράφονται όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς και εισφορές των γονιών τους.
·        Να καταβάλλονται στην ώρα τους  τα δεδουλευμένα των εργαζομένων και να εξασφαλιστεί από τον κρατικό προϋπολογισμό η τακτική τους μισθοδοσία.
·        Να ενταχθούν τα ΚΔΑΠ στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους,  να μονιμοποιηθούν οι εργαζόμενοι και να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων.
Ο βουλευτής
Μανώλης Συντυχάκης 

Θέμα: Μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν από το 2012 και μετά.


Την περίοδο της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης που ο λαός μας και κατά συνέπεια το σχολείο δέχεται μια πρωτόγνωρη επίθεση, οι εκπαιδευτικοί έχουν υποστεί σοβαρή μείωση των αποδοχών τους. Με την εφαρμογή του "νέου μισθολογίου" το Νοέμβριο του 2011 και το πάγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων από τότε οι εκπαιδευτικοί μένουν καθηλωμένοι στους πετσοκομμένους μισθούς.
Ακόμη πιο έντονο είναι το πρόβλημα για τους εκπαιδευτικούς (περίπου 500 στον αριθμό) που διορίστηκαν από το Σεπτέμβριο του 2012 και μετά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, ενώ όταν διορίστηκαν είχαν προϋπηρεσία ετών (έως και δεκαπέντε), αυτή δεν αναγνωρίστηκε (έως 7 έτη αναγνωρίζει ο νόμος) και κατατάχθηκαν στον κατώτατο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο (ΣΤ 0).
Η κατάταξη αυτή έγινε με βάση τη διάταξη του νόμου 4024/2011, σύμφωνα με την οποία  η αναγνώριση της προϋπηρεσίας γίνεται μετά τη μονιμοποίηση (διετία).
Για τους διορισθέντες του 2012 έχει πλέον παρέλθει η διετία και έχουν μονιμοποιηθεί.
Ωστόσο, εξακολουθεί και δεν αναγνωρίζεται μισθολογικά η προϋπηρεσία τους, καθώς το Υπουργείο Παιδείας απαντά πως είναι παγωμένη οποιαδήποτε μισθολογική εξέλιξη.
Έτσι οι εκπαιδευτικοί αυτοί που στην πλειοψηφία τους υπηρετούν μακριά από τα σπίτια τους αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες υποχρεώσεις τους.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να αναγνωριστεί μισθολογικά η προϋπηρεσία στους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν από το 2012  και μετά και να γίνει η κατάταξή τους στο βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που αντιστοιχεί στην προϋπηρεσία τους;

Οι βουλευτές
Χρήστος Κατσώτης
Σάκης Βαρδαλής
Λιάνα Κανέλλη
Σταύρος Τάσσος
Μανώλης Συντυχάκης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.