Φωτογραφίες

Επισκεφθείτε τη σελίδα της πρωτοβουλίας

Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015

Ο Γενάρης έφυγε, τα κενά παραμένουν στη Θεσσαλονίκη

Πηγή: agelioforos.gr

Περισσότερες από 800 διδακτικές ώρες χάνονται κάθε εβδομάδα σε λύκεια και γυμνάσια της δυτικής Θεσσαλονίκης λόγω των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ πλήγμα υφίσταται και η ειδική αγωγή με απώλειες 1.180 ωρών.
ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΚΟΪΝΑ
Την εικόνα αυτήν παρουσιάζουν εκπρόσωποι των καθηγητών τονίζοντας πως σε ορισμένα λύκεια τοποθετήθηκαν διδάσκοντες σε μαθήματα κατεύθυνσης τις παραμονές των Χριστουγέννων.
Με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικού προσωπικού χτύπησε το πρώτο κουδούνι τον περασμένο Σεπτέμβρη και ο πρώην υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, είχε δεσμευτεί για την πρόσληψη αναπληρωτών, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες. Η στρόφιγγα των διορισμών, όπως είναι γνωστό, είχε κλείσει και οι προσλήψεις αναπληρωτών γίνονταν με δόσεις. Σήμερα, σχεδόν πέντε μήνες μετά τον αγιασμό, λείπουν δεκάδες καθηγητές και χάνονται σχεδόν 2.000 διδακτικές ώρες σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της δυτικής Θεσσαλονίκης, όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποι των καθηγητών.
«Οι τελευταίοι έξι αναπληρωτές ήρθαν δύο μέρες πριν από τις εκλογές. Σήμερα στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια και στα γυμνάσια χάνονται 810 ώρες την εβδομάδα, που αντιστοιχούν σε 40 καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, πλην των γαλλικών και των γερμανικών», αναφέρει στον «Α» ο αιρετός στο ΠΥΣΔΕ (Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) Δυτικής Θεσσαλονίκης, Βαγγέλης Λουκάς.
Στην ειδική αγωγή, δηλαδή στα ειδικά σχολεία και στα τμήματα ένταξης, καταγράφονται απώλειες 1.180 ωρών εβδομαδιαίως και στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Αμπελοκήπων 43 διδακτικών ωρών, σύμφωνα με τα στοιχεία του κ. Λουκά. «Τα κενά αυτά θα έπρεπε να είχαν καλυφθεί από την αρχή σχολικής χρονιάς με αναπληρωτές. Υπήρχαν σχολεία που δεν είχαν κάνει ούτε μία ώρα σε μαθήματα κατεύθυνσης (π.χ. Χημεία) στη Γ΄ λυκείου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Μεγάλο πρόβλημα είχαμε με τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και τις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, το οποίο καλύφθηκε πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων», επισημαίνει ο κ. Λουκάς διευκρινίζοντας πως σήμερα δεν υπάρχουν κενά σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄ τάξης.
Στη μέση της χρονιάς
Λόγω των ελλείψεων, είτε συμπτύσσεται το σχολικό πρόγραμμα και οι μαθητές σχολούν νωρίτερα, είτε κάνουν κενά στο ενδιάμεσο, σύμφωνα με πηγές. Η κατάσταση θα ήταν σαφώς καλύτερη, αν τα κονδύλια, που προορίζονταν για τις αμοιβές των επιτροπών για την αξιολόγηση, δίδονταν για την πλήρωση των κενών στα σχολεία, όπως υποστηρίζει ο κ. Λουκάς.
Στελέχη της εκπαίδευσης σημειώνουν πως πολλά από τα κενά προέκυψαν στη μέση της σχολικής χρονιάς από αναρρωτικές, άδειες κύησης και αποσπάσεις στο εξωτερικό.
Προτάσεις για τα κενά στα σχολεία σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
Το ζήτημα των κενών στα σχολεία της δυτικής Θεσσαλονίκης έθεσαν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι της Γ΄, Δ' και Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Τριαντάφυλλο Μηταφίδη και Γιάννη Αμανατίδη στη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή στην ΕΔΟΘ. Οι εκπρόσωποι των καθηγητών παρουσίασαν στοιχεία για τις ελλείψεις στα σχολεία ζητώντας να γίνουν άμεσα προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμοί μονίμων. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε και η διαθεσιμότητα με τους εκπροσώπους των ΕΛΜΕ να διεκδικούν την άμεση επιστροφή των 2.500 καθηγητών των καταργημένων ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ στα σχολεία. Οι 800 εξ αυτών είτε αναγκάστηκαν να συνταξιοδοτηθούν είτε έχουν μετακινηθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είτε τοποθετήθηκαν με βάση το δεύτερο πτυχίο τους, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε διαθεσιμότητα 1.700, όπως εξηγεί ο πρόεδρος της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Χρήστος Ζαγανίδης.
Υπενθυμίζεται πως ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, προανήγγειλε την επιστροφή των «διαθέσιμων» καθηγητών και την επαναφορά των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ.

Το αίτημα των ΕΛΜΕ για άμεση τοποθέτησή τους στα σχολεία τέθηκε στην προχτεσινή συνάντηση, όπως και τα θέματα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αλλά και των μισθολογικών αυξήσεων. «Δε μιλάμε για ''πάγωμα'' της αξιολόγησης, αλλά για κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης», εξηγεί ο κ. Ζαγανίδης, ο οποίος μαζί με άλλους εκπροσώπους τοπικών ενώσεων των εκπαιδευτικών παρέδωσαν κείμενο με προτάσεις στους δύο βουλευτές. Οι καθηγητές διεκδικούν επίσης άμεση έκτακτη γενναία οικονομική επιχορήγηση των σχολείων για την ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων τους, για τη σίτιση και ασφάλιση των μαθητών, την επαναλειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας και επαναφορά του ωραρίου τους στην προ του 2013 κατάσταση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.