Φωτογραφίες

Επισκεφθείτε τη σελίδα της πρωτοβουλίας

Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2013

Ερώτηση για τα Ειδικά Σχολεία από βουλευτές του ΚΚΕ



Ερώτηση για τα Ειδικά Σχολεία κατέθεσαν στη Βουλή προς στον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Ελένη Γερασιμίδου, Λιάνα Κανέλλη και Σπύρος Χαλβατζής.
«Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και τα προβλήματα στα Ειδικά Σχολεία είναι οξυμένα. Γονείς και παιδιά ενημερώνονται ότι λόγω της έλλειψης σε εκπαιδευτικούς και άλλο ειδικό και βοηθητικό προσωπικό θα πρέπει να παραμείνουν στα σπίτια τους "μέχρι νεωτέρας" ή ότι οφείλουν οι γονείς με δική τους ευθύνη να φέρουν τα παιδιά στο σχολείο λόγω της σχεδόν παντελούς έλλειψης οδηγών και συνοδών για να κινήσουν τα σχολικά οχήματα που διαθέτουν. Τα Ειδικά Σχολεία σχεδόν στο σύνολό τους δεν μπορούν να λειτουργήσουν, είτε λειτουργούν "εκ περιτροπής" για τα παιδιά και το όποιο μάθημα λήγει στις 11.30 π.μ.
Σε κάποια από τα σχολεία ειδοποιούνται οι οικογένειες ότι η μεταφορά θα ξεκινήσει από αυτή την εβδομάδα με παράταση συμβάσεων. Και αν έτσι εξελιχθούν τα πράγματα, τα νέα παιδιά δεν καλύπτονται από τα δρομολόγια!
Οι οδηγοί και οι συνοδοί για τα 26 Ειδικά Σχολεία, που έχουν δικά τους μεταφορικά μέσα, δεν έχουν προληφθεί ακόμη και κανείς δεν ξέρει το τι μέλλει γενέσθαι. Οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής είναι κάτω από το 50% στις θέσεις τους, οι ελλείψεις σε ειδικό επιστημονικό προσωπικό είναι ακόμη μεγαλύτερες, το βοηθητικό προσωπικό τείνει να εκλείψει!
Τα Τμήματα Ένταξης βρίσκονται στον αέρα μια και οι ανάλογοι διορισμοί δεν έχουν γίνει και οι όποιοι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί μετακινούνται για να καλύψουν άλλα κενά. Είναι ορατός ο κίνδυνος τα περισσότερα Τμήματα Ένταξης να μη λειτουργήσουν καθόλου.
Η Παράλληλη Στήριξη προαναγγέλθηκε από το αρμόδιο υπουργείο ότι θα λειτουργήσει για μια ακόμα χρονιά μέσω του ΕΣΠΑ! Με βάση την περσινή εμπειρία και από αυτά που ενημερώνονται οι γονείς, κανείς δεν ξέρει πότε θα φτάσουν εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Πέρυσι σε πολλές περιπτώσεις είτε δεν έφτασαν ποτέ οι εκπαιδευτικοί είτε έφταναν μέχρι και το μήνα Απρίλη.
Έτσι κι αλλιώς το μεγαλύτερο ποσοστό, κοντά στο 85%, από τα 185.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες, με τους κατώτερους υπολογισμούς, είναι εκτός των δομών της Ειδικής Αγωγής. Τα Ειδικά Σχολεία ποτέ δεν αναπτύχθηκαν με ισομέρεια στην περιφέρεια της χώρας και στη βάση των πραγματικών αναγκών. Οι ισχνές δομές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν συνέχεια στη Δευτεροβάθμια, στην ειδική επαγγελματική εκπαίδευση και τα εργαστήρια. Η λαϊκή οικογένεια βρίσκεται με το πρόβλημα εκπαίδευσης, φροντίδας και εξασφάλισης των παιδιών μόνη της, τσακίζεται η ψυχική και η βιοποριστική αντοχή της!
Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι κατεπείγοντα μέτρα θα πάρει ώστε:
Να γίνουν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί μόνιμου ειδικού εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού για να λειτουργήσουν κανονικά και με πλήρη πρόγραμμα όλα τα Ειδικά Σχολεία, τα Τμήματα Ένταξης και η Παράλληλη Στήριξη για όσα παιδιά την έχουν ανάγκη.
Να καλυφθούν πλήρως όλα τα παιδιά από δημόσια μέσα μεταφοράς με όρους ασφάλειας και χωρίς επιβάρυνση των γονιών τους».
Στην απάντησή του, ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου ισχυρίστηκε ότι η κατάσταση δεν είναι τόσο «ζοφερή» όπως περιγράφεται στην Ερώτηση, αλλά ομολόγησε ότι μόνο το 35% του προσωπικού στα ειδικά σχολεία είναι μόνιμο και οι υπόλοιποι είναι αναπληρωτές. Οπως είπε, μέσω του ΕΣΠΑ, θα γίνουν 6.500 προσλήψεις για την ειδική αγωγή, ενώ ενίσχυση σε προσωπικό θα υπάρξει και με τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ. Για δε τη μεταφορά των μαθητών ανέφερε ότι αυτή η αρμοδιότητα έχει πλέον περάσει στους δήμους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.